Item type |
*学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2018-10-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
新しい医学教育の潮流2017-第49回日本医学教育学会大会報告1-~質保証に向けた医学教育の新展開~(ja) アタラシ イ イガク キョウイク ノ チョウリュウ2017- ダイ49 カイ ニホン イガク キョウイクガッカイタイカイ ホウコク1-~ シツ ホショウ ニ ムケタ イガク キョウイク ノ シン テンカイ~(ja-Kana) ATARASHI I IGAKU KYOIKU NO CHORYU2017- DAI49 KAI NIHON IGAKU KYOIKUGAKKAITAIKAI HOKOKU1-~ SHITSU HOSHO NI MUKETA IGAKU KYOIKU NO SHIN TENKAI~(ja-Latn) |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題 |
3大試験, 教育評価, アンプロフェッショナル行動, 地域包括ケア high-stakes examinations, educational evaluation, unprofessional behavior, integrated community care |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
journal article |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.14994/tohoigaku.2017-014 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Trends in Medical Education 2017: A Report of the 49th: Annual Meeting of the Japan Society for Medical Education 1~Novel Development of Medical Education for Quality Assurance~(en) |
著者 |
小林, 正明
ja |
小林, 正明
東邦大学医学部医学教育センター & 東邦大学医学部生理学講座・細胞生理学分野
|
ja-Kana |
コバヤシ, マサアキ
|
en |
KOBAYASHI, MASAAKI
|
Search repository
原, 文彦
ja |
原, 文彦
東邦大学医学部医学教育センター & 東邦大学医学部卒後臨床研修/生涯教育センター
|
ja-Kana |
ハラ, フミヒコ
|
en |
HARA, FUMIHIKO
|
Search repository
中村, 陽一
ja |
中村, 陽一
東邦大学医学部医学教育センター & 東邦大学医学部臨床腫瘍学講座
|
ja-Kana |
ナカムラ, ヨウイチ
|
en |
NAKAMURA, YOICHI
|
Search repository
中田, 亜希子
岸, 太一
岡田, 弥生
土井, 範子
並木, 温
ja |
並木, 温
東邦大学医学部医学教育センター & 東邦大学医学部卒後臨床研修/生涯教育センター & 東邦大学大学院医学研究科医学教育学講座
|
ja-Kana |
ナミキ, アツシ
|
en |
NAMIKI, ATSUSHI
|
Search repository
佐藤, 二美
ja |
佐藤, 二美
東邦大学医学部医学教育センター & 東邦大学医学部解剖学講座・生体構造学分野
|
ja-Kana |
サトウ, フミ
|
en |
SATO, FUMI
|
Search repository
廣井, 直樹
ja |
廣井, 直樹
東邦大学医学部医学教育センター & 東邦大学大学院医学研究科医学教育学講座
|
ja-Kana |
ヒロイ, ナオキ
|
en |
HIROI, NAOKI
|
Search repository
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
報告 |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
第49回日本医学教育学会大会が2017年8月に札幌で開催され,東邦大学医学部からも教育に従事する教員が多く参加した.医学教育にも質保証が強く求められている中,本大会においても教育の方向性や評価に関する論議が活発に行われた.本稿では,医学教育における3大試験,目標達成度評価について本学を鑑みながら報告する.さらに,アンプロフェッショナルな行動,地域包括ケアなど今後注力すべき課題について報告する.Other: The 49th Annual Meeting of the Japan Society for Medical Education was held in Sapporo in August 2017, and many faculty members engaged in medical education at the Toho University School of Medicine participated in the meeting. Since the quality assurance has been strongly demanded for medical education, discussions on the next deployment of medical education and/or the evaluation system for the quality assurance were actively conducted at this conference. In this article, we report on three high-stakes examinations in medical education and the evaluation of objective achievement level in the view of Toho University. In addition, we report on unprofessional behavior of a doctor and integrated community care system, as the critical issues to focus upon. |
書誌情報 |
ja : 東邦医学会雑誌
en : Journal of the Medical Society of Toho University
巻 65,
号 2,
p. 98-103,
発行日 2018-06-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
東邦大学医学会 トウホウダイガクイガクカイ The Medical Society of Toho University |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
00408670 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
レコードID |
|
|
内容記述 |
TD20060893 |
資源タイプ(ローカル) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
TOHO University Scholarly Publication |
出版地 |
|
|
内容記述 |
東京 |