WEKO3
インデックスリンク
アイテム
新しい医学教育の潮流2022-第54回日本医学教育学会大会報告-~卒前教育に着目して~
https://doi.org/10.14994/tohoigaku.2023-039
https://doi.org/10.14994/tohoigaku.2023-03913df4078-3f9f-4230-9cc7-d5fab4ddd411
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | *学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-08 | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 新しい医学教育の潮流2022-第54回日本医学教育学会大会報告-~卒前教育に着目して~(ja) アタラシイ イガク キョウイク ノ チョウリュウ 2022 ダイ54カイ ニホン イガク キョウイク ガッカイ タイカイ ホウコク ソツゼン キョウイク ニ チャクモク シテ(ja-Kana) ATARASHII IGAKU KYOIKU NO CHORYU 2022 DAI54KAI NIHON IGAKU KYOIKU GAKKAI TAIKAI HOKOKU SOTSUZEN KYOIKU NI CHAKUMOKU SHITE(ja-Latn) |
|||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 医学教育, 卒前教育, 医学部 medical education, undergraduate education, medical school |
|||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.14994/tohoigaku.2023-039 | |||||||||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | Trends in Medical Education 2022: A Report of the 54th Annual Meeting of the Japan Society for Medical Education(en) | |||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
中田, 亜希子
× 中田, 亜希子
× 大和田, 芽衣子
× 吉原, 彩
× 廣井, 直樹
|
|||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 報告 | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 第54回日本医学教育学会大会が令和4(2022)年8月に群馬県にて行われ,本学医学部教育開発室の教員らが参加した.令和6(2024)年の医学教育モデル・コア・カリキュラムの改訂が話題となり,各大学が分野別認証を受審するなど,自らを振り返る機会が増えている.さらに,共用試験の公的化も目前に迫っており,医学教育はよりよく変化することが求められる.そのような潮流の中にあって,情報を収集し,東邦大学として新たな医学教育を検討していくことは教育の質を高めることに直結する.そこで,今回の医学教育学会に参加・視聴した4つのセッションの報告を行う. The 54th Annual Meeting of the Japan Society of Medical Education was held in Gunma, Japan, in August 2022, where faculty members of the Toho University Center for Medical Education and Development participated. In relation to medical education, there are increasing opportunities for self-reflection, triggered by the revision of the Model Core Curriculum for Medical Education in 2024 and the acceptance of accreditation for a medical school at each university by the Japan Accreditation Council for Medical Education. Furthermore, as the Common Achievement Test will soon become a part of the national examination for doctors, medical education must change for the better. In the midst of such trends, gathering information and considering upgrades to medical education at Toho University will improve the quality of education. Therefore, we would like to report on the four sessions that we attended at the conference. | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 東邦医学会雑誌 en : Journal of the Medical Society of Toho University 巻 71, 号 1, p. 39-44, 発行日 2024-03-01 |
|||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 東邦大学医学会 トウホウダイガクイガクカイ The Medical Society of Toho University |
|||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 00408670 | |||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||||||||
レコードID | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | TD75397428 | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ(ローカル) | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | TOHO University Scholarly Publication | |||||||||||||||||||||||||||||
出版地 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 東京 |